Wednesday 22 October 2014

stoi na stacji lokomotywa

Bo'ness and Kineil Railwaylines. Stacja Bo'ness znajduje sie 16 mil od Edynburga w kierunku Glasgow. 1600 akrow powierzchni usytuowanej wprost portu i przystani.  W srodku wsi znajduje sie stacja kolejki. Nie nowosc to. Bo i budynki sa sliczne, wiaty rowniez. Obok muzeum i przystojni kolejorze. Przejazdy zabytkowymi kolejkami odbywaja sie w lipcu i sierpniu prawie codziennie. W pazdzierniku w weekendy. W listopadzie i w grudniu na specjalne okazje uruchamiane sa przejazdy by caly sezon znow w kwietniu sie odrodzil. Przejazd w jedna strone trwa 25 minut. Trasa retro to osiem kilometrow z Bo'ness do Manuel. Zas trasa do Birkhill to troszke dluzej ale za to wlasnie w Birkhill znajdowaly sie kopalnie gliny ogniotrwalej. Muzeum teraz jest zamkniete ale mysle, ze kiedys ponownie je otworza. 
Dworzec, poczekalnia, bagazownia, kasy, toalety, zajazd, domek droznika i tory pieknie sa utrzymane aby sluzyly i do slubu i do wycieczek ludzin. Otoz ludziny to kolejorze, tzn tacy duzi chlopcy - remontuja sklad by potem gwizdkami ciagnac i stac godzinami i zdjecia pstrykac. To samo tyczy sie staruchom, ktorzy chodzic nie moga ale z balkonikami zapierniczaja po drabinie? Sprzetu pozazdroscil by im niejeden reporter reutersa? Upada to to a potem i tak powie, ze go imigranci poturbowali no?)) i na co to komu. Niech takie jedno z drugim siedzi w tej restauracji dworcowej i wcina te fiszy z czipami. Bezpieczniej i zdrowiej. Jakby nie patrzec.


http://www.srps.org.uk/railway/timetable.htm tu wszystko opisane


Stacja w Bo'ness zawiera takze wspomniana poczekalnie, kase i jadalnie. Most Tay stoi nad wszystkim a obok siusiarnia - bardzo ale to bardzo urocz z gazonami i plantacja pelargonii. Przy wejsciu natrafiamy na sklep z pamiatkami  i informacje turystyczna. 

kufry i kuferki

Muzeum dworcowe jak i zbiory sa drugim co do wielkosci w Wielkiej Brytanii. Pierwszym i najwiekszym muzeum kolejnictwa zbajduje sie w Yorku.

North British Railway C Class No.673 Maude. NBR jako jedyna gwiazda przedstawienia tegorocznego. Maszyna zbudowana przez Neilsona & Co. w Glasgow w roku 1891. Po odsluzeniu lat wojny na foncie zachodnim podczas pierwszej wojny swiatowej miano to kolejka dostala po komandorze sil w Mezopotamii Lt. Generale Mauderze. Pierwotnie lokomotywa byla na utrzymaniu stacji Haymarket w Edynburgu i Bathgate. W latch 80 XX wieku, NBR kursowalo na liniach glownych. Od 1984 roku kolejka obslugiwala juz linie zabytkowe wokol Falkirk. 


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.