Monday 18 May 2015

z kulturka, muzycznie

Wszystko co smaczne jest albo zle albo tuczace albo niezdrowe dla zdrowia. Nie w przypadku Karoliny Czarneckiej. Przebojem wdarla sie na salony chwalac Here, Koka, Hasz, LSD. Potem przyszla chwila dla Pozaru w Burdelu i jednoczesnie wlot na salony z plyta Corka. Album debiutancki Karolina nagrala za uzbierane pieniadze. Nie zalujcie grosza na takie projekty chce sie krzyczec. Corka wciaga i mieli. Polecam goraco.




Swietna wspolpraca z raperem L.U.C i sama plyta. Kochani nie moge sie oderwac od sluchania o sloikach, corkach i rozsterkach mlodej i niebezpiecznej. Dodatkowo poukladanej w glowie i bardzo slicznej. 

Wokalista Blazej Krol, zaslynal u cioci tym, ze wyrazil slowa podziekowania zespolowi Top One? Wywiad przeczytalam uwaznie. Inspiracja muzyczna i elektroniczna. Kochani nie jestem zdziwiona bo to naprawde Top One wprowazil takie fale i przejscia wlecto. Potem wyla Beata. Z tym, ze Beata wyplynela na tak a Top One jest be bo to disco polo. No i Blazej nosi wasy. Tak jakies liche, ze naprawde swietnie wpasowuje sie w klimaty wczesnych 90- lat. Plyta Krol- Wij. Polecam dla ciekawskich. Na swoj rozrachunek.

Stanislawa Celinska zaskoczyla jak zwykle wszystkich, nagrywajac nowa plyte. Polecam szczegolnie piosenke Atramentowa Rumba. Polska Cesaria Evora zaskakuje i inspiruje.

Smolik i Kev Fox. Nie znam czlowieka ale jest dobry. Andrzeja Smolika nie przedstawiam bo kazdy wie o co chodzi. Piosenka jak na razie z albumu nosi nazwe Run i juz nie moge doczekac sie calej plyty.
 Genialna Natalia i Paulina Przybysz tym razem nagraly cover Talking heads Burning Down The House, to takze spiewal Tom Jones. Ta piosenka jest zamieszczona na skladance Sounds Of The 80`s. Czyli mlodzi starym skladaja hold. Polecam zwlaszcza, ze gwiazdy obok to Sam Smith i Pretenders.


Z tej samej plyty pochodzi utwor Voyage, Voyage w nowej interpretacji Bisquit. Kiedys Desirless teraz urocze Ciastko. Polecam.



Stanislaw Soyka i Roger Berg Big Band, Let The Good Times Roll- kochani Nowy orlean podbity. Pobity. przyjemny jazzi swing. Kupa trabek i perkusja. O yeaah. To co ciocia lubieje najbardziej.


Ze smece i nawiedzonam czesto ale TILT to kojarzycie, I Tomka Lipinskiego tez. Facet dla ktorego uwielbialam Psy i teledysk z whisky i dziewczyna. To bylo jakies 200 lat swietlnych temu a piosenka, Nie pytaj mnie dalej siedzi we mnie!

Jeden z najlepszych tekstow jakie mogla wyprodukowac stara gwardia rockendrolowcow polskich.
Świat oszalał!
Nikt nie wie nic
Krew płynie ulicami
Zabijamy się by żyć
Nie dziw się
Każdy robi co chce
Nawet się nie staraj
Zrozumieć tego, nie

Nie, nie mów mi, nie
To jest dobre, a to złe
Nie pytaj czemu znowu
Tu nie ma mnie
Gdzie jestem i po co
I co robię tam i
Czy będę z Tobą
Bo tego nie wie nikt

Nie pytaj mnie, czy naprawdę kocham Cię
Nie mów mi, co jest dobre, a co złe

Świat oszalał!
Nie wiadomo jak żyć
Kiedy sensu nie ma
Już prawie nic
Muszę robić to co robię
Robię to co chcę
I nawet się nie staraj
Zatrzymać mnie

Przytul się
Dlatego, że Ci dobrze
I dlatego, że Ci źle
I nie pytaj po co jestem
Przy Tobie i czy
Zawsze będę z Tobą
Bo tego nie wie nikt

Nie pytaj mnie, czy naprawdę kocham Cię
Nie mów mi, co jest dobre, a co złe

Nie pytaj mnie, czy naprawdę kocham Cię
Nie mów mi, co jest dobre, a co złe

Nie pytaj mnie, czy naprawdę kocham Cię
Nie mów mi, co jest dobre, a co złe

Nie pytaj mnie, czy naprawdę kocham Cię
Nie mów mi, co jest dobre, a co złe

Przytul się
Dlatego, że Ci dobrze
I dlatego, że Ci źle
I nie pytaj po co jestem
Przy Tobie i czy
Zawsze będę z Tobą
Bo tego nie wie nikt

Nie pytaj mnie...
Nie mów mi...



Nowa plyta juz wkrotce a na razie piosenka To, czego pragniesz- lazi mi po glowie.

a to juz total glupot z przytupem


To juz Piesn Hipstera, zespolu Pozar w burdelu. Nie przedstawiam, bo i slowa sa znane i klimat sprzyja burdelowi w glowach kazdemu wybierajacemu nowego Prezydenta RP.

Shura. Pani ciocie uwiodla. To taka Banks z Jassie Ware. Plyta Touch gra mi w duszy. Zwiewnie, lekko, melancholijnie. Milosnie i calusnie. Ja nalegam na posluchanie.



Gdy juz znudza jeki, dzwieki.BBc Radio 2 Sounds Of The 80s.
To polecam nowe gwiazdy w starych przebojach. BBC 1 jak zwykle uraczyla nas swietnymi przerobkami. Tym razem wziela na warsztat przeboje ciocinej mlodosci, ktore sa wykonywane przez mlodziutkich artystow takich jak Sam Smith, Caro Emerald, Imagine Dragons. Album dwuplytowy i cholernie dobry. Na droge, do samochodu, do pracy. Gdziekolwiek tam gdzie zechcecie posluchac tego co juz znacie.


Kilka staroci sie odezwalo. Simple Minds z nowa plyta. Bardzo przyjemna ale juz kiedys o tym pisalam.


Simply Red z Shine On. Tez Rudzielec daje rade.


TOTO z Chinatown. Mocny powrot na powierzchnie.


Alabama Shakes- Don`t Wanna Right

Moge tak jeszcze wymieniac cala liste. Wiec Organek, AC/DC, Lao Che, Voo Voo, Fisz, Emade i Twozywo, Mela i Kortez.... ze wiekszosc polska- no to znaczy, ze cos sie ruszylo cos drgnelo w tekstach!. Maj to tez miesuiac polskiej piosenki przeciez jest!.
Oj to co serwuje ciocia z radiowa lista trojki. Kochani, zanudzam starymi pierdolami i kawalkami czasem nie dobrymi. Ale co zrobie jak mnie sie to podoba. Moge jeszcze wiecej odgrzewac starych kotletow. Taka to juz ciocia jest menalcholijna, melanchua!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.