Monday 27 July 2015

kampanie, krzesla Merkel i malzenstwa homo

Artykul stary ale jary. Na czasie po debacie (nareszcie o trans w spoko koko kraju) co mnie szczegolnie cieszy prezentuje najlepsze kampanie spoleczne na temat legalizacji zwiazkow partnerskich nie mowiac juz  malzenskich (w normalnych krajach).
Kanclerz Niemiec, Angela Merkel, pierdolnela ostatnio, ze mezczyzna i kobieta stanowia malzenswo. Fala upalow jest w Europie wiec nie dziwota, ze kobiecie sie troszke pogorszylo.
Nie czekalo spoleczenstwo na wiecej ze strony kanclerz, by duby smalone prawic i gazeta Straight wydala piekna i wspaniala reklame swego magazynu z sobowtorem wspomnianej Angeli Merkel.
Ciocia jak i caly swiat podjal temat i rechocze zawziecie.
Nie czekajac dluzej Angela Merkel tak sie zmeczyla, ze az krzeslo sie pod nia zlamalo. Merkel goscila na festiwalu Wagnerowskim Bayreuth.

"Bild" w swym wydaniu internetowym napisał później, że rzeczywiście, kanclerz nie zasłabła, ale - jak podkreślił - spadła jednak pod stół, tyle że z innego powodu: zepsuło się bowiem krzesło, na którym siedziała.

Krzesło zostało natychmiast wymienione na nowe i Angela Merkel mogła spokojnie dokończyć kawę.

Jak poinformował "Bild", to tego niefortunnego zdarzenia doszło w przerwie po pierwszym akcie opery Richarda Wagnera "Tristan i Izolda", 
Incydent nie zepsuł jednak Angeli Merkel wieczoru, w każdym razie nie dała tego po sobie poznać. Po spektaklu szefowa niemieckiego rządu, która do Bayreuth przyjechała razem z swym mężem Joachimem Sauerem, powiedziała: "Bardzo mi się podobało".
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/niemcy-angela-merkel-spadla-z-krzesla,563351.html
A mowila ciocia, zeby nie igrac z schwule lesben;-)))
Ponizej daje za Polityka, najslynniejsze kampanie



http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1622631,3,najglosniejsze-kampanie-spoleczne-na-rzecz-osob-homoseksualnych.read
Polska Parada Równości maszeruje już po raz 15. Okoliczności są szczególne – Sejm niedawno przesunął prace nad projektem o związkach partnerskich na (według zapewnień Ewy Kopacz) kolejną kadencję. W Irlandii tymczasem mieszkańcy opowiedzieli się w referendum za legalizacją małżeństw homoseksualnych. Co napawa optymizmem i wybraną część polskiej opinii publicznej.
Działacze LGBT walczą o swoje prawa różnymi sposobami. Naciskając na polityków, ale też wpływając na opinię publiczną poprzez akcje społeczne, kampanie i spoty. Karierę w sieci robi właśnie reklama przygotowana przez agencję Ogilvy&NMother z Bangalore, jednego z największych indyjskich miast. Co ciekawe, agencja zajmuje się głównie modą, ale wspiera wszelkie działania na rzecz równości.
W samych Indiach akty homoseksualne podlegają karze, a temat orientacji seksualnej wciąż należy do sfery tabu. Trudno ocenić, czy reklama (niżej) coś zmieni, ale jest szeroko dyskutowana w mediach na całym świecie. Prezentujemy ten i 10 innych przykładów kampanii na rzecz osób homoseksualnych. W tym jeden polski.
1. Indie
„Wizyta” to jeden z pierwszych spotów promujących równość w tym rejonie świata. „Chcieliśmy uniknąć stereotypów na temat osób homoseksualnych, dlatego żadna z bohaterek nie jest bardziej »kobieca« czy »męska« od drugiej. Mamy nadzieję, że dodamy otuchy tym, którzy zechcą powiedzieć o sobie rodzicom” – tłumaczy Avishek Ghosh, jedna z producentek filmu.
2. Chiny
Kampania przygotowana przez China LGBT Awareness Campaign przy okazji tegorocznego Święta Zakochanych. Jej celem było nakłanianie do coming-outu, czyli wyjawienia prawdy o swojej orientacji.
Według danych rzeczonej organizacji w Chinach żyje 30 mln nieujawnionych gejów i lesbijek. Tekst towarzyszący fotografiom brzmiał: „Miłość nie jest wyborem. Nie wybraliśmy bycia homoseksualistami. Po prostu nimi jesteśmy. Szczęśliwie świat jest wystarczająco duży, żeby pomieścić nas wszystkich”. 
.
mat. pr.
.
3. USA
Za kampanię odpowiada amerykańskie stowarzyszenie Evangelicals for Marriage Equality. Premierę miała we wrześniu 2014 r. Richard Cizik, jeden z autorów akcji, zrezygnował ze stanowiska wiceprezydenta National Association of Evangelicals ze względu na stosunek organizacji do związków partnerskich.
Tekst głosi: „Setki wersów w Biblii mówi o miłości. Żaden nie definiuje, czym jest małżeństwo”.
.
mat. pr.
.
4. Rosja
W reakcji na antygejowskie prawo przyjęte w listopadzie 2013 r. przez Dumę kilka zagranicznych marek postanowiło wyrazić swoje poparcie dla rosyjskiej społeczności LGBT. Jednym z ważniejszych przykładów jest bielizna szwedzkiej marki Björn Borg, która uruchomiła rosyjską wersję swojej strony internetowej oraz wykupiła całostronicowe reklamy w „Moscow Times”.
.
mat. pr.
.5. Wielka Brytania
Kampanię przeprowadzono w 2012 r. w tysiącu londyńskich autobusów. Zorganizowała ją działająca na rzecz praw osób homoseksualnych organizacja Stonewall. Hasłem przewodnim były słowa: „Some people are gay. Get over it!” („Niektórzy ludzie są homo. Pogódź się z tym!”).
Akcja wywołała duży odzew społeczny. Powstała nawet chrześcijańska antykampania: na londyńskich autobusach miały pojawić się napisy: „Not gay! Ex-gay, post-gay and proud. Get over it!” („Nie homo! Ex-homo, post-homo i dumny. Pokonaj to!”). Została jednak zablokowana przez burmistrza Londynu. 
.
mat. pr.
.
6. Niemcy
Niemiecka wersja magazynu dla mężczyzn „GQ” uruchomiła w grudniu 2013 r. kampanię przeciwko homofobii. Na zdjęciach wystąpili całujący się znani Niemcy: aktorzy Ken Duken i Kostja Ullmann, raperzy Moses Pelham i Thomas D, siatkarz Julius Brink, wokalista Herbert Grönemeyet, i zespoły Fettes Brot i Revolverheld. 
.
mat. pr.
.
7. Czechy
Rok 2002, kampania społeczna w Czechach. Tłumaczenie napisu: „Niektórym pomoże, nikomu nie zaszkodzi. Prawo o związkach partnerskich”. Od 1 lipca 2006 r. takie prawo w Republice Czeskiej już obowiązuje.
.
mat. pr.
.
8. Szkocja
„Ciii! Cisza pomaga homofobii” – główne hasło kampanii i działań edukacyjnych zorganizowanych przez LGBT Youth Scotland w latach 2014–2015. Celem akcji jest zachęcenie do przeciwstawiania się wszystkim przejawom homo- i transfobii w życiu społecznym.
9. USA (ponownie)
W 2013 r. College Humor udostępniło film zatytułowany „Gay Men Will Marry Your Girlfriends”, który był satyrycznym komentarzem na temat równości małżeńskiej. Opiera się bowiem na założeniu, że geje i kobiety tworzą „szczególną relację”, a homoseksualni bohaterowie filmu twierdzą, że będą nawet lepszymi partnerami dla dziewczyn, bo mają dostęp do ich najbardziej intymnych sekretów.
10. Australia
Akcja zorganizowana przez GetUp!Australia, która jest niezależną, oddolną organizacja zrzeszającą Australijczyków, którzy chcą zwrócić uwagę politykom i rządowi na ważne społecznie kwestie. W tym na prawa osób homoseksualnych.
11. Polska
Spot przygotowany przez Kampanię Przeciw Homofobii i Partnerstwo dla Związków. To pierwsza w polskiej telewizji kampania społeczna dotycząca osób homoseksualnych i związków partnerskich.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.