Thursday 28 April 2016

Happy International Jazz Day

Wiem, ciocia odklejona jest od rzeczywistosci. Wczoraj Krzysztof Komeda Trzcinski, gdyby zyl skonczylby 85 lat. Wczoraj, Jan Ptaszyn Wroblewski w radiowej Trojce opowiedzial anegdote, ktorej tematem przewodnim byl wlasnie Krzysztof Komeda. Dzialo to sie w lodzkim hotelu Grand. Ekipa popila fest. Koledzy mi.n Ptaszyn Wroblewski, wyniesli lozko ze wspomnianym Komeda na hotelowy korytarz. Poznosili wszystkie kwiaty z budynku. Pozapalali swiecie. Hotelowi goscie omijali niebezpiecznie katafalk z Komeda w roli glownej.
(nawiazanie do Caravan-Duka Ellingtona)


Krzysztof Komeda to autor muzyki filmowej do przeszlo 65 filmow. To jest absolutny rekord. Najslynniejszym i najwazniejszym uwaza sie muzyke do Dziecka Rosemary w rezyserii  Romana Polanskiego. Motywem przewodnim jest Kolysanka. Tak, polecialo mi po rajtkach gdy po raz pierwszy uslyszalam te piosenke. 


25 kwietnia 1917 roku urodzila sie wielka Ella Fitzgerald. Pozwole sobie zacytowac wiersz Wislawy Szymborskiej pt. Ella w niebie.
Ella w niebieWisława Szymborska

      Modliła się do Boga,
      modliła gorąco,
      żeby z niej zrobił
      białą szczęśliwą dziewczynę.
      A jeśli już za późno na takie przemiany,
      to chociaż, Panie Boże, spójrz ile ja ważę
      i odejmij mi z tego przynajmniej połowę.
      Ale łaskawy Bóg powiedział Nie.
      Położył tylko rękę na jej sercu,
      zajrzał do gardła, pogłaskał po głowie.
      A kiedy będzie już po wszystkim - dodał -
      sprawisz mi radość przybywając do mnie,
      pociecho moja czarna, rozśpiewana kłodo.


Moja ulubiona Summertime.


Jutro Miedzynarodowy Dzien Jazzu.

                                             
 Z tej tez okazji skladam wszystkim serdeczne zyczenia i zapraszam na koncert w Bialym Domu. Reszta tu. http://jazzday.com/. Tja, pomazyc dobra rzecz.

Celebrate

Koncert uswietni Joey Alexander, najmlodsza gwiazda jazzu i najmlodszy zwyciezca Jazz Grammy 2016. 


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.