Monday 8 August 2016

utope wasza utopie, motylku



Pamietacie piosenke Hydropeklowstapienie, zespolu Lao Che. Utopie Wasza Utopie. Tak brzmial refren. Dokonania Noego, ktorego Bog topil. Taki wstretny to podstepek. Tak gnebic lud wybrany. Przyczynkiem moim jest 500- ecie Utopii Tomasza Morusa. Pisarza, polityka i stratega angielskiego walczacego z tyrania dworu Tudorow. 
Utopia, to wyspa gdzie nie ma pieniedzy ani prywaty. Funkcjonuje tolerancja. Istnieje demokracja. Eldorado wolnosci religijnej. Ekonomia jest sprawiedliwa. Zycie piekne. Ekologia o ile mozna mowic o renesansie jako ekologicznym okresie to tak. Przynajmniej lasow nie cieli bo to co nacieli im wystarczalo. Zwierzyny rowniez. Bogaty gnebil plebs a patrycjat rozbijal sie w najlepsze. Cenzura owszem i byla i tak samo bano sie krola jak i teraz dyktatorow. Tych malych dyktatorow.
Dzis wolnosc przejawia sie w czyszczeniu faweli Rio. Tlumieniu zamieszek w Grecji. Czyszczenie elit w Turcji i gnebienie weteranow wojennych w Polsce. Lamanie praw kobiet i przetraceniu konstytucji.
Czasem demokratyczni wodzowie stracili poczucie z ludem. Oni plywaja gdziez na obrzezach Zoliborza.
Zmieniaja swiat po swojemu opierajac sie o pomoc z Phenianu. 
Wolnosc, rownosc i chyba braterstwo przyswiecalo idea wolnego panstwa. Takiej Utopii.
Dlaczego skojarzylam woda, utopia i Utopia?
Rozwodzilam sie juz nad Rio. nad koksowymi olimpiadami, nierownoscia i podloscia. Dzis dobije cos innego. Cos dobrego. otoz na plyte stadionu na przywitanie sportowcow wchodzily dwie szczegolne druzyny. Pierwsza z nia byli sportowcy z Palestyny. Druga to uchodzcy.
Ludzie serce cioci zabilo zwawiej. Pomimo, ze zla jestem!
Jest wreszcie Boze sprawiedliwosc. Wierzylam, ze Yusra Mardini zwyciezy. 18- sto latka zdobyla srebro stylem motylkowym.
Ona juz byla bohaterka tej olimpiady. Pociagnela lodz z 20-stoma uchodzcami.. Tam lodz kuzwa - ponton, nabierajacy wody. Przecez te 100 metrow to pestka. 
Co za hart ducha, az sie chce wierzyc w mlodziez i w sport. Mimo wszystko.





/jesteś wszechmogący, więc jak mogłem obrazić Cię następującymi grzechami?/


Słuchaj, Noe
Chciałbym na słówko:
Wiesz, tak między nami,
to jestem człowiekiem zaniepokojony.
By nie rzec: rozczarowany.
Bo miałem ambicję stworzyć
taką rezolutną rasę,
a wyście to tak po ludzku,
po ludzku spartolili.



Jestem piekielnie sfrustrowany
/Ej, ej, ej, ej/



Płyń, płyń Noe płyń i żyj, a utop to kim byłeś.
Ta
Płyń, płyń Noe płyń i żyj, jak nawet nie śniłeś.



Wiesz sam, jak nie lubię radykałów.
Ale, na Boga,
nie spałem całą noc
i podjąłem decyzję:
/co?, co?/
Zsyłam na Ziemię potop,
mój mały Noe, mój Ptysiu Miętowy.
/hehehe/
zsyłam potop, 
potop!



Utopię waszą utopię.
Utopię waszą utopię.
Ja
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Zarządzam pełne zanurzenie
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Hydropiekłowstąpienie!




Zatem, utonie wszystko:
Drogi i mosty kołowe,
urzędy skarbowe,
gospodarstwa domowe,
Powiadam: wszystko.
Za wyjątkiem ciebie, chłopaku.
Wypływasz jutro
Mandżur pakuj!



Utopię waszą utopię.
Utopię waszą utopię.
Ja
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Zarządzam pełne zanurzenie
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Hydropiekłowstąpienie!



hah, hah hoee 
hah, hah haa (x2)



ahhh, Noe, Noe, Noe, Noe, Noe, Noe
Chłopaku... o jaaaa chłopaku!



Płyń, płyń Noe płyń i żyj, a utop to kim byłeś.
Tatatatata /popatrz ile ludzi/
Płyń, płyń Noe płyń i żyj, jak nawet nie śniłeś.



Wybrałem ciebie bo...
Tak właściwie to nie wiem
dlaczego ciebie wybrałem.
Chciałem tylko, żebyś był fajny.
I żeby ktoś kiedyś mógł powiedzieć:
Był Noe,
Noe, gość co się czasem spinał,
ale uwierzył
i gdy szedł po gnoju
smród już się go nie imał.



Płyń, chłopaku, płyń!
płyń, nie odwracaj główki,
chłopaku, Ty płyń!
A ja
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Zarządzam pełne zanurzenie
Utopię waszą utopię.
Utopię w potopie.
Hydropiekłowstąpienie!



hah, hah hoee 
hah, hah haa (x2)

http://www.tekstowo.pl/piosenka,lao_che,hydropieklowstapienie.html

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.